Inhoud:
Hoe je met e-mailmarketing succes boekt
E-mailmarketing is niet dood. Alles behalve! E-mail is dé manier om zonder ruis te communiceren met je doelgroep. Effectiever dan de socials met een creatieve vrijheid om U tegen te zeggen.
Bouw een stevig e-mailadressen bestand op en laat je vingers over het klavier van je laptop dansen, maar voor je dat doet, lees even deze blog!
Photo by Marvin Meyer on Unsplash
Storytelling
Om echt een verschil te maken met je mails hou je het zo real en persoonlijk mogelijk. Platte commerciële boodschappen zijn al lang passé, maar ook de zoveelste mail met tips om instant succes te boeken met je webshop of nog maar eens een waslijst of stappenplan om je woning om te toveren in een interieurparadijs, it’s all been done before en de concurrentie is hoog.
Iedereen doet het. Er gaat bovendien ook nog eens een hoop tijd inzitten om zo origineel en waardevol mogelijk te zijn en je krijgt er nog maar weinig voor terug. Hoe dan wel?
Vertel verhalen uit jouw branche, wat beter kan, wat je zo geweldig vindt, waar je hart sneller van gaat slaan of welke zotte ervaring je deze week hebt gehad.
Maak een bruggetje dat bijvoorbeeld ook achteraf betalen nu mogelijk is op je webshop en je e-mail is rond! Keep it entertaining and light.
Eigen platform
In tegenstelling tot social media waar het algoritme bepaalt wie jouw posts te zien krijgt, bouw je met e-mailmarketing je eigen publiek en tribe.
Al die tijd die je spendeert op social media met het reageren op posts en maken van reels en populaire video’s die misschien wel helemaal niet bij de juiste personen terechtkomen kan je eigenlijk beter investeren in je eigen platform waar je zelf controle over hebt.
Want sluit Zuckerberg morgen de deuren van je insta, dan heb jij geen communicatiemiddel meer, dat is de harde waarheid.
CTA
Platte commerciële mails en nieuwsbrieven zijn een big no no. Maar dat wil niet zeggen dat je geen succes kan behalen met een product of dienst in de kijker te zetten en dat je geen CTA zou kunnen plaatsen.
Jawel, zelfs rechtstreekse betaallinks in je mail zetten kan, alleen zorg je wel voor een sterk verhaal daarrond. Het is maar hoe je ‘t inpakt.
Blijven testen
Als er een communicatiemiddel is waar je makkelijk mee kan testen dan is het wel e-mailmarketing. Test titels, paragrafen en CTA’s in A en B tests om inzichten te verwerven over jouw specifieke doelgroep. Geen enkele blog, training of marketingboek dat daar tegenop kan.